När Armatec skulle lansera sin rebranding bad de oss att skapa en professionell varumärkesfilm som speglar deras vision, hållbarhetsmål och marknadsposition. Vi skapade en berättelse som sammankopplar Armatecs affärområden, expertis och kundnytta. För att behålla det personliga, använde vi Armatecs egna medarbetare i filmen på ett naturligt och engagerande sätt.
(Bakgrund)
Koncept & story
Armatec gav oss fria tyglar att ta fram en engagerande varumärkesfilm med utgångspunk i deras nyframtagna brandguide. Storyn kretsar kring människorna som arbetar här och expertisen som de besitter.
01
Manus & voice over
Vi tog fram både manus och voice over för den här produktionen och för att effektivisera samt hålla nere kostnaderna valde vi att använda en AI röst.
02
Snabb leverans
På bara tre veckor från första mötet levererade Street Studios en film som lyfter fram vad Armatec står för.
03
04
05
Ulrika Johansson - Nordic Brand Specialist
"Vi är väldigt nöjda med resultatet! Filmen ger ett lättare intryck av oss och förmedlar positivitet och framtidstro"